Klanten over René Hersbach

De positieve trainingen van René Hersbach waren precies toegesneden op onze situatie, en hebben geresulteerd in een betere onderlinge communicatie en algehele sfeer op de werkvloer. De voorgehouden spiegel van het eigen gedrag gaf een verhelderend inzicht. Dit heeft echter voor het fundament gezorgd onder de verdere samenwerking. Hij heeft ons in de praktijk bewust gemaakt van de impact van ons eigen gedrag op anderen-, geholpen bij het herkennen van valkuilen en ons weten te prikkelen om het beste uit onszelf te halen voor zowel binnendienst- als buitendienst medewerkers.

René Hersbach is in staat zich aan te passen aan de situatie, en voelt haarfijn aan welke aanpak hierbij nodig is. Hij staat open voor alle medewerkers die hun verhaal kwijt willen of hulp/tips nodig hebben, en behandelt iedereen met respect en waardering.

Een professionele trainer & coach die binnen de Rensa Family bij vele zusterbedrijven managers en medewerkers heeft versterkt. Verkoop, klantgerichtheid, samenwerken van deze drieslag maakt René waar wat hij belooft en is altijd intrinsiek gemotiveerd om te leveren, iedere training- of coach vraag weer.
Door zijn jarenlange ervaring binnen onze organisatie maakt hij in het denken en doen deel uit van de familie.

Ik kwam naar de training Samenwerken met de verwachting voornamelijk theorie te leren, maar dat ging anders. Doordat René Hersbach je de spiegel voor houdt van je eigen gedrag, je laat zien wat de reactie is op jouw gedrag als collega en leidinggevende, je vriendelijk doch ook straight en volhardend weet te “prikkelen” en je praktische tools geeft om op een andere manier te communiceren, veranderen de mensen om je heen en krijg je je gewenste resultaat sneller en met minder “gedoe”! Nooit gedacht dat een training zoveel invloed zou kunnen hebben op het functioneren van jezelf en daarmee dus ook op de werkwijze van je medewerkers. Daarnaast is het geleerde ook nog toepasbaar in je privé situatie! Dank voor het versterken van de drie team!

René Hersbach is een bijzondere trainer: zeer ervaren, enthousiast, betrokken en bekwaam.
Hij prikkelt je, beheerst en krachtig weet hij het beste in je naar boven te halen en staat voor wat hij zegt. Kortom, een absolute topper in verkoop, die helpt omzetresultaten te laten stijgen.

Ik ken René al jaren aangezien hij voor de Rensa Family al vele training- en coaching trajecten met succes heeft verzorgd. Zowel voor verkoop als klantgerichtheid. Instromende Accountmanagers worden standaard door de salesfunnel geleid op een enthousiaste en gedreven wijze.

Ook het Team Gévier Bunnik, wat al langere tijd aansturing miste is geholpen in beter samenwerking door elkaar beter te leren begrijpen en aanspreken voor het maken van noodzakelijke verbeterslagen.

Na het vrijvallen van de de functie hoofd showroom is René bereid geweest om voor een periode van 8 maanden het Team Bunnik aan te sturen op een holistische en rust brengende wijze. Na een zorgvuldige selectie samen met René voor zijn opvolger heeft hij voor zachte en efficiciënte overdracht gezorgd, waardoor het Team progressie kon blijven maken.

Uitgangspunt is dat de markt steeds grimmiger wordt gezien de beperkingen voor nieuwbouw, de sterke concurrentie en vele internetaanbieders wij als de badkamerregisseur steeds in optimale verkoopconditie moeten zijn om deze competitie aan te gaan.

Daarnaast verwacht ik veel van onze accountmanagers en medewerkers en ligt de lat hoog . Dan is het niet meer dan vanzelfsprekend dat aan hen de juiste middelen worden verstrekt, waaronder training en coaching om succesvol te kunnen zijn en blijven.

Na afloop van training en coaching zijn onze accountmanagers en medewerkers unaniem van mening dat ze veel hebben geleerd en sterker zijn geworden. Het geeft hen nog meer vertrouwen om de strijd aan te gaan en hier als winnaar uit te komen !
Bij een volgende trainingsbehoefte zal ik niet nalaten René te vragen.

“Korte, praktijkgerichte vaardigheidstrainingen met een commerciële en resultaatgerichte inslag”.

Iedere nieuwe binnendienstmedewerker en instromende Accountmanager gaat door het training traject bij René Hersbach. Om met een stevige basis installateurs als klanten te helpen te kopen.

“Verfrissende trainer met een goede kijk op je functioneren, de omgeving en met kennis van zaken en doorgewinterd in de branche”.

De trainingen m.b.t. leiding geven, welke jij aan onze Supervisors gegeven hebt. Na deze trainingen zijn zij als productie teams in de praktijk gaan toepassen wat beiden in de trainingen hebben geleerd.
Deze nieuwe modernere manier van leidinggeven en het toepassen van de aan- en bijsturing technieken in o.a. correctiegesprekken heeft tot opzienbare resultaten geleid.
Door deze nieuwe manier van werken kunnen wij als Belgrave onze doelstellingen halen en kunnen we verder bouwen aan een sterkere organisatie.
Kortom om een training van René Hersbach is sterk aan te bevelen

De geïntroduceerde Acedemy voor Bouwcenter Logus – De Hoop heeft voor vele functies een duidelijk ontwikkeld opgeleverd voor zowel kennis als klantgerichte vaardigheden. René Hersbach traint en coacht managers en medewerkers enthousiast en resultaatgericht naar een hoger niveau.

Door zijn beheerste maar krachtige houding weet René Hersbach echter al snel onze medewerkers voor zich te winnen. Praktijkervaring gecombineerd met een enorme dosis drive en energie hebben onze mensen op een beduidend hoger plan gebracht.

Mooi om te zien hoe het klantdenken gegroeid is! Wat mij betreft een bron van inspiratie waar geen enkel zichzelf respecterend bedrijf omheen wil en kan!

Ik heb de 1:1 coaching ´Coachend leidinggeven´ gevolgd. De sessies, en met name de coach René hebben mij ervan bewust gemaakt dat ik niet moet twijfelen, maar aanpakken en doorzetten, want ik merk dat het werkt! De IT afdeling is hechter en sterker gaan samenwerken. René, ik wil je bedanken: je hebt me vele bruikbare tips en tools gegeven om mijn doel te bereiken! En ik heb iedere sessie volop genoten. Dank!

Bij ons rees zelf de vraag in hoeverre een telefoontraining een positieve bijdrage zou kunnen hebben op onze klantperformance. We zaten zeker niet te wachten op een standaard training, nee het moest een op maat gemaakte training worden waar wij met onze specifieke diensten iets mee zouden kunnen. Daarom hebben we René uitgenodigd om te komen praten, dit resulteerde in een training ‘Jij maakt HET verschil voor de klant’.
De mooi opgebouwde training begon eigenlijk met een hele simpele vraag: “Hoe zou je zelf behandeld als klant willen worden?” Een vraag die je op alle denkbare manieren in kon vullen. Telefoon, mail, brief maar ook bijvoorbeeld bij het doorverbinden. Door deze vraag te stellen, stelden wij onze eigen ‘Momenten van de waarheid’ vast, dit was tevens de rode draad door de gehele training heen. Jelle Bruinsma verzorgt nu de coaching om het gewenste niveau op peil te houden.
We hebben een echte training op maat gehad waarover vooral de klanten enthousiast zijn.

René Hersbach vertaalt klantwensen naar de praktijk. Veranderingen weet hij op een integere wijze te communiceren, zodat er draagvlak voor is. Hij doet het geleerde beklijven, wat tot waarneembare resultaten leidt.

De hulp die René Hersbach gegeven heeft aan onze accountmanagers heeft zelfs na jaren  nog het beoogde effect.  Installatateurs, intermediairs en technische groothandels zien REHAU als een echte partner in business. De persoonlijke, vaak confronterende maar eerlijke aanpak van René Hersbach aan de accountmanagers en aan mij als leidinggevende heeft daar een belangrijke rol in gespeeld.

Door zijn uitstekende inlevingsvermogen en jarenlange sales ervaring weet René mensen te motiveren en te enthousiasmeren om hun gedrag positief te veranderen.

René Hersbach weet zich uitstekend aan te passen aan zijn publiek en de theorie zo ook te koppelen aan dagelijkse praktijksituaties. Door veel herhaling, praktijkoefeningen en begrijpelijk taalgebruik weet hij deelnemers blijvend iets bij te brengen om te groeien.

Het traject wat wij met René hebben ingezet heeft er toe geleid dat de chefs veel slimmer de teams aansturen. Zowel tijdens de gesprekken tussendoor als ook bij ontwikkelgesprekken . Wat vooral erg heeft geholpen is het goed willen luisteren naar elkaar om elkaar beter te begrijpen. Hierdoor zijn we als team in staat om in deze competitieve tijd meer medewerkers te halen. Het team is echt een stuk professioneler geworden in het aan- en bijsturen van onze gedreven medewerkers,

Ik heb nog dagelijks profijt van de hulp van René Hersbach en de wijze waarop hij die gaf. Bijvoorbeeld waarop hij de onderwerpen uitlegt en bij de vele oefeningen feedback gaf. Ook de consequente manier van zaken uitleggen, de goede voorbeelden en de gedrevenheid van René Hersbach hebben zeker bijgedragen aan mijn ontwikkeling als manager.

Een verkoop training van René Hersbach is sterk aan te raden. Hij leert je op deskundige, opbouwende en humorvolle manier om met verschillende klanttypen  om te gaan, en geeft je inzicht in je eigen sterktes en valkuilen en leert je goede vragen te stellen en technieken om het verkoopgesprek tot een goed einde te brengen!

Ook in de Verdouw Bouwproducten vestiging in Apeldoorn heeft René de verkoop binnen- en buitendienst versterkt in het met commerciële slagkracht veroveren van een stevige marktpositie in het Oosten. René verstaat het verkoopvak als geen ander en weet gedreven onze mensen mee te nemen in het slimmer winnen, vasthouden en uitbouwen van klanten in de bouwwereld.

We kennen elkaar al jaren. Ook bij mijn vorige werkgever heeft René met succes verkoop- en klantgerichtheid trainingen verzorgd. Bij Bureau Veritas is ingezet op het versterken van Inside Sales voor het hercertificeren en het professioneel verder doorgroeien van Outside Sales om meer klanten voor Bureau te laten kiezen. René zijn trainingen zijn dynamisch en mijn collega’s en ik werden gedreven meegenomen in het waarmaken en overtreffen van klantverwachtingen. Soms met wat spierpijn om buiten je eigen comfort zone te experimenteren en altijd met veel slimme bagage weer richting de klant om die te helpen zijn business en bedrijfsresultaten te verbeteren.